Black Friday is van oorsprong een Noord-Amerikaans fenomeen. Het valt altijd op de vierde vrijdag van november, de dag na Thanksgiving. De meeste werknemers zijn dan vrij en voor winkeliers is dit de startdatum van het drukste seizoen. Koopjes en speciale aanbiedingen trekken ontelbaar veel mensen naar de winkels waar zij profiteren van de lage prijzen. Sinds een aantal jaar krijgt Black Friday ook in Nederland meer voet aan de grond. Vooral de grotere winkelketens geven naam aan het wereldwijde shopping feest en lokken met bijzondere acties en stuntprijzen op deze speciale vrijdag steeds meer consumenten naar zich toe.  

Black Friday in elektronicawinkels

Je kunt pas spreken van echte koopjes als het gaat om duurdere producten. Een euro korting op een boek zet geen zoden aan de dijk. Maar tientallen of zelfs honderden euro’s op elektronica trekt zeker veel klanten. In Nederland doen dan ook vooral winkels met een prijzig assortiment mee aan deze dag. Black Friday bij Mediamarkt is hiervan een goed voorbeeld. Wil je voor het einde van het jaar nog een nieuwe computer aanschaffen of wordt het tijd voor een nieuw mobieltje? Dan loont het de moeite om te wachten op deze vierde vrijdag in november. 

Kerstinkopen tegen stuntprijzen

December is voor de meeste mensen een dure maand. Sinterklaas en kerst worden gevierd met cadeautjes en ook de versnaperingen en activiteiten er omheen kosten het nodige geld. Black Friday is bedacht door winkeliers, die mensen met aanbiedingen over de drempel proberen te krijgen. Ben jij een gulle gever, maar houd je ook graag wat geld over voor het nieuwe jaar? Kijk dan welke elektronicadeals je op Black Friday kunt sluiten. Ben je ondernemer, dan is het helemaal feest. Belastingtechnisch zijn investeringen in hard- en software aan het einde van het jaar zeer gunstig.